شیائومی از گوشی تاشوی می میکس فولد رونمایی کرد

همانطور که انتظار داشتیم، شیائومی دقایقی قبل از اولین گوشی تاشوی خود به نام می میکس فولد رونمایی کرد. طراحی این گوشی روی هم رفته یادآور گلکسی فولد سامسونگ است.

در بخش داخلی، شاهد نمایشگر ۸٫۰۱ اینچی با رزولوشن ۲۴۸۰ در ۱۸۶۰ هستیم که از استانداردهای HDR10+ و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند. گفتنی است این نمایشگر از نسبت ابعاد ۴:۳ بهره می‌برد. در بخش بیرونی هم نمایشگر ۶٫۵۲ اینچی با رزولوشن ۸۴۰ در ۲۵۲۰ توجه را جلب می‌کند که نسبت ابعاد آن به ۲۷:۹ می‌رسد و درون حفره‌ی آن دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی تعبیه شده است. برخلاف نمایشگر اصلی، نمایشگر بیرونی از رفرش ریت ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

شیائومی می میکس فولد

شیائومی مدعی شده که کاربران با خیال راحت می‌توانند یک میلیون مرتبه این گوشی را باز و بسته کنند. متخصصان شیائومی برای این گوشی تاشو، لولای مخصوصی را توسعه داده‌اند که نسبت به لولای استفاده شده در دیگر گوشی‌ها ۲۷ درصد وزن کمتری دارد.

قلب تپنده‌ی این گوشی تاشو اسنپدراگون ۸۸۸ است و انرژی آن از جانب باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که البته به دو بخش تقسیم شده است. این باتری از شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند و باید بگوییم که این بزرگترین باتری در بین تمام گوشی‌های تاشو محسوب می‌شود.

شیائومی می میکس فولد

شیائومی برای کنترل گرمای این گوشی از یک محفظه‌ی بخار، ژل حرارتی و چندین ورق از جنس گرافیت استفاده کرده که علاوه بر کنترل گرمای تولیدی از طرف چیپست، برای کاهش دمای آنتن‌های ۵G و سیستم شارژ هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دوربین اصلی شیائومی می میکس فولد از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ بهره می‌برد و در کنار آن شاهد دوربین اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین ۸ مگاپیکسلی هستیم. این دوربین ۸ مگاپیکسلی از لنز مایع استفاده می‌کند که به آن اجازه می‌دهد به عنوان دوربین تله‌فوتو با زوم ۳ برابری انجام وظیفه کند و همچنین به‌عنوان یک دوربین ماکرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شیائومی می میکس فولد

شیائومی برای پردازش تصاویر ثبت شده با دوربین‌های این گوشی، یک تراشه‌ی اختصاصی به نام Surge C1 را توسعه داده که برای فوکوس خودکار، تنظیم نوردهی و تنظیم وایت بالانس مورد استفاده قرار می‌گیرد و تمام این کارها را با مصرف انرژی بسیار کمی انجام می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های حائز اهمیت این گوشی، بهره‌گیری آن از ۴ اسپیکر قدرتمند است که صدای فوق‌العاده‌ای را برای کاربران به ارمغان می‌آورند. شیائومی همچنین برای این گوشی حالت دسکتاپ را ارائه کرده که به کاربران اجازه می‌دهد با سوایپ سه انگشت، از این مشخصه بهره ببرند. در این حالت، رابط کاربری گوشی مشابه کامپیوتر می‌شود و کاربران می‌توانند از پنجره‌های مختلف استفاده کنند.

مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی این گوشی ۹۹۹۹ یوان (۱۵۲۱ دلار) قیمت دارد و کاربران چینی برای خرید مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی هم باید مبلغ ۱۰۹۹۹ یوان (۱۶۷۳ دلار) بپردازند. مدل مخصوصی از این گوشی با بدنه‌ی سرامیکی با قیمت ۱۲۹۹۹ یوان (۱۹۷۸۱ دلار) راهی بازار خواهد شد. هنوز معلوم نیست که آیا این گوشی‌ راهی بازارهای جهانی هم می‌شود یا نه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد