گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A51 SM-A515F/DSN

اگر قصد خرید یک گوشی میان‌رده را دارید، حتماً سری به دنیای کهکشانی‌ها بزنید و براساس نیازهای خود انتخاب درستی انجام دهید. در ادامه قصد داریم گوشی سامسونگ گلکسی A51 که از قضا رتبه ۲ پر‌فروش‌ترین میان‌رده را در سال ۲۰۲۰ از آن خود کرده است را از جهات مختلفی نظیر طراحی، نمایشگر، باتری، دوربین، سخت‌افزار و نرم‌افزار بررسی کنیم.

19kala
https://mobile-ostoure.ir

طراحی و کیفیت ساخت گلکسی  A51

این مدل با اندازه ۷٫۹ × ۷۳٫۶ × ۱۵۸٫۵ میلی‌متر و وزن ۱۷۲ گرم یک گوشی بسیار سبک و خوش دست محسوب می‌شود. انحنا‌یی که در ۴ گوشیه این مدل به دقت معماری شده است، این مدل را به ارگونومی‌ترین گوشی دنیا تبدیل می‌کند.

در مورد مواد ساخت گلکسی ای ۵۱ بد نیست بدانید که پنل جلو از شیشه گوریلاگلس ۳ ساخته شده و فریم و پنل پشتی از جنس پلی‌کربنات مقاوم است. سامسونگ طراحی خاص و منحصر‌به‌فردی برای این مدل در نظر گرفته است، ظاهری که می‌تواند هر فردی را در نگاه اول مجذوب خود کند. پنل پشتی با خطوط مورب زیبن داده شده و کافیست گوشی را از قسمت پشتی مقابل نور قرار دهید تا انعکاس رنگین‌کمانی زیبایی چشمان شما را نوازش دهد.

19kala
https://mobile-ostoure.ir

آپشن‌های رنگی جذابی به هنگام خرید این گوشی سامسونگ وجود دارد، ۴ رنگ سفید، مشکی، صورتی و آبی به هر سلیقه‌ای پاسخ می‌دهد و رضایت خاطر هر کاربری را به هنگام خرید جلب می‌کند.

در سمت راست گوشی دکمه پاور و راکر کنترل صدا دیده می‌شود، سمت مخالف نیز به درگاه مشترک سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی اختصاص یافته و استفاده همزمان ۲ سیم کارت و یک کارت حافظه را ممکن می‌کند.

در قسمت پایینی نیز شاهد قرار گیری پنجره اسپیکر، میکروفون، درگاه شارژ Type-C و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون هستیم، بالای گوشی هم یک میکروفون ثانویه وجود دارد.

19kala
https://mobile-ostoure.ir

نمایشگر

هرجا که حرف از یک نمایشگر با کیفیت باشد، سامسونگ حرف اول را می‌زند؛ این نمایشگر ۶٫۵ اینچی که سایز بزرگی دارد و ترند امروزی بازارهای موبایلموبایل است، از سوپرآمولد ساخته شده است و ۸۷٫۴ درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص داده است پس انتظار حاشیه‌های کمی را داشته باشید و از یک نمایشگر نسبتاً تمام صفحه لذت ببرید.

19kala
https://mobile-ostoure.ir

در مورد کیفیت تصویر هم باید گفت که این پنل با نسبت تصویر ۲۰ به ۹، رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسلی ارائه می‌دهد و تراکم ۴۰۵ پیکسل در هر اینچ دارد و تصاویر شارپ، خوش رنگ و جذابی را نمایش می‌گذارد. نمایشگر گلکسی ای ۵۱  زاویه دید مناسبی در اختیارتان می‌گذارد و به صورت پیش فرض کمی رنگ‌ها گرم نشان می‌دهد. البته امکان سفارشی کردن رنگ از طریق تنظیمات همیشه امکان‌پذیر است.

سخت‌افزار گوشی سامسونگ گلکسی A51

کره‌ای ها برای جان دادن به این مدل موفق از پردازنده‌ی اختصاصی خودشان یعنی اگزینوس ۹۶۱۱ استفاده کرده‌اند و این پردازنده‌ ۸ هسته‌ای که با معماری ۱۰ نانومتری ساخته شده است را با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و همینطور ۸ گیگابایت رم جفت کرده‌اند.

از نظر عملکرد نمی‌توان گفت که گلکسی ای ۵۱  قوی‌ترین گوشی میان‌رده است، اما چه برای برطرف ساختن نیازهای عادی روزانه و چه برای اجرا طیف وسیعی از بازی‌ها می‌توانید حساب زیادی روی این مدل باز کنید.

نرم‌افزار گوشی سامسونگ گلکسی A51

این  گوشی سامسونگ سامسونگ با رابط کاربری One UI 2.5 منطبق بر اندروید ۱۰ اجرا می‌شود و محیط کاربری روان و سریعی دارد و به تمام نیازهای نرم‌افزاری شما به خوبی پاسخ می‌دهد.

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A51

یک ماژول دوربین مربعی جمع‌و‌جور فضای استانداری از پنل پشتی را اشغال کرده و با چهار لنز چیدمان L مانند دوربین گلکسی ای ۵۱ را تشکیل می‌دهد.


اطلاعات لنزها به شرح زیر است:

  • لنز اصلی: ۴۸ مگاپیکسل
  • لنز اولتراواید: ۱۲ مگاپیکسل
  • لنز ماکرو: ۵ مگاپیکسل
  • سنسور تشخیص عمق: ۵ مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: ۳۲ مگاپیکسل
19kala
https://mobile-ostoure.ir

تصاویر ثبت شده با لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی خروجی شارپ و قابل خوبی دارد، اما به نظر می‌رسد کمی در نمایش رنگ اغراق می‌کند. با این حال اگر به عکاسی علاقه داشته باشید، لنز اصلی این مدل گزینه خوبی برای عکاسی با موبایل محسوب می‌شود.

لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی هم با پوشش ۱۲۳  درجه فضای زیادی از محیط را ثبت می‌کند و خروجی خوبی هم دارد، لنز ماکرو هم در صورتی که فاصله مناسبی از سوژه مورد نظر را پیدا کند به خلق تصاویر شگفت انگیزی از نمای نزدیک می‌انجامد.

سنسور سنجش عمق هم که مسئولیت ثبت تصاویر پرتره را برعهده دارد، کارش را به درستی انجام می‌دهد و عکس‌های پرتره درستی با تشخصی صحیح مرز بین سوژه و بگراند ثبت می‌کند.

در مورد دوربین سلفی هم بدنسیت بدانید که در تثب تصاویر واقعی از چهره سنگ تمام می‌گذارد و بافت پوست را درست نشان می‌کند البته با استفاده از تنظیمات خود گوشی می‌توانید از ابزارهایی برای زیبایی هم استفاده کنید.

 

باتری گوشی سامسونگ گلکسی ای ۵۱

یک باتری نسبتا بزرگ ۴۰۰۰ میلی‌آمپری مسئولیت تامین انرژی این مدل را برعهده دارد و با شارژ سریع ۱۵ واتی طی ۲ ساعت ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود و تا ۲ روز هم پاسخگو نیازهای شماست، اما اگر کاربر پرمصرف هستنید روازنه باید این مدل را شارژ کنید.

نقاط مثبت

*نمایشگر  روشن و خیره کننده AMOLED

*کیفیت ساخت بسیار خوب

*پشتیبانی از دو سیمکارت

*قابلیت ارتقا حافظه

نقاط منفی

*عملکرد کندتر در انجام کارهای سنگین به نسبت سایر مدل‌های هم رده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد