۵ قابلیت خانواده گلکسی اس ۲۰ سامسونگ برای گیمرها برترین پرچمدار سامسونگ تا امروز، بهترین دیوایس برای گیمینگ هم هست

گیمینگ روی موبایل هم‌اکنون به یکی از بخش‌های مهم صنعت گیمینگ در سراسر جهان تبدیل شده و در سال ۲۰۱۹ به گردش مالی ۷۰ میلیارد دلاری رسید. همین موضوع هم بود که باعث شد امثال ایسوس و ریزر وارد این حوزه شده و موبایل‌های گیمینگ خودشان را عرضه کنند. دراین میان، سامسونگ هم اخیرا از سه موبایل گلکسی اس ۲۰، گلکسی اس ۲۰ پلاس و گلکسی اس ۲۰ اولترا رونمایی کرده که گرچه به عنوان دیوایس‌هایی برای تمام افراد معرفی شده‌اند، اما مشخصاً با نیم نگاهی به نیازهای گیمرها توسعه یافته‌اند.

برخلاف ROG Phone II یا ZTE Nubia Red Magic 3، هیچ یک از مدل‌های اس ۲۰ طراحی گیمرپسند ندارند. خبری از خطوط زاویه‌دار، قطعات نئونی یا لوگوهای RGB نیست و حداقل از نظر طراحی، با موبایل‌هایی معمولی طرف هستیم. اما همانطور که احتمالاً شما هم موافق هستید، آنچه اهمیت دارد، سخت‌افزار درون دیوایس‌هاست. این موبایل‌ها مشخصاتی را درون خود جای داده‌اند که هر گیمری را به وجد می‌آورد.

نمایشگر زیبای ۱۲۰ هرتزی

تمام دیوایس‌های خانواده گلکسی اس ۲۰ سامسونگ نه‌تنها نمایشگرهایی بزرگ دارند، بلکه با نسبت تصویری ایده‌آل برای گیمینگ از راه می‌رسند. با نسبت تصویر ۲۰:۹، این موبایل‌ها هنگام تجربه بازی‌های ویدیویی به صورت افقی، حس راحتی بیشتری در دست خواهند داشت.

علاوه بر این در بازی‌هایی مشخص می‌توانید منتظر HDR10 و HDR10 Plus برای رسیدن به کنتراست بهتر باشید و رزولوشن (و به تبع آن تراکم پیکسلی نمایشگر) از کافی هم بهتر است. از سوی دیگر خبری از یک بریدگی بزرگ در نمایشگر هم نیست، صرفا یک حفره کوچک که آنقدرها هم به چشم نمی‌آید.

اما مهم‌تر از تمام این‌ها، گلکسی اس ۲۰، اس ۲۰ پلاس و اس ۲۰ اولترا همگی به نمایشگرهایی با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز مجهز شده‌اند. این قابلیت تا به امروز معمولا در انحصار موبایل‌های گیمینگ بوده اما حالا سامسونگ هم می‌خواهد با فریم‌های بیشتر، تجربه‌ای روان‌تر و دلچسب‌تر از بازی‌ها به ارمغان بیاورد.

پشتیبانی از گوگل استیدیا

در حال حاضر چند ماهی می‌شود که سرویس استریم بازی گوگل استیدیا رسما شروع به کار کرده و به‌زودی راهش را به خانواده گلکسی اس ۲۰ نیز باز خواهد کرد. سرویس استیدیا بازی‌های ویدیویی را روی سرورهای گوگل رندر کرده و روی دیوایس‌های موبایل، مرورگر کروم و کروم‌کست استریم می‌کند. تا به امروز تنها موبایل‌های گوگل پیکسل از استیدیا پشتیبانی می‌کردند و دیوایس‌های خانواده، مدل‌های مختلف اس ۲۰ خواهند بود.

طی رویدادی در سال ۲۰۱۹، گوگل از برنامه‌هایش برای افزایش نرخ فریم بازی‌های استیدیا به ۱۲۰ فریم بر ثانیه گفت. بنابراین با نمایشگر ۱۲۰ هرتز تعبیه شده در پرچمداران سامسونگ، خیالتان از دستیابی به بهترین کیفیت برای سالیان متمادی راحت خواهد بود. البته هنوز تاریخ دقیقی برای شروع استریم بازی‌های ۱۲۰ فریم اعلام نشده است.

استریم بازی‌های پی‌سی

ایرانی کارت
Samsung Galaxy Note20 Ultra

در سال ۲۰۱۹ سامسونگ اپلیکیشن PlayGalaxy Link را معرفی کرد که به شما اجازه می‌دهد بازی‌های پی‌سی را از طریق وای‌فای یا اتصال مخابراتی روی موبایل خود استریم کنید. با این قابلیت، پی‌سی شما تمام وظایف مربوط به رندر بازی‌ها را انجام داده و سپس روی موبایل استریم می‌کند (شبیه به گوگل استیدیا، اما با کامپیوتر شخصی خودتان). این سرویس کاملا رایگان است و از روز نخست در دسترس خریداران اس ۲۰ قرار می‌گیرد.

البته که موضوع همین‌جا تمام نمی‌شود. کمپانی والو هم سرویس مشابهی به نام Steam Link دارد که همین کار را انجام می‌دهد اما برخلاف PlayGalaxy Link، از لایبرری بازی‌های استیم‌تان استفاده می‌کند.

اسپیکرهایی هم‌چنان استریو

به همان اندازه که کیفیت تصویر در کسب تجربه‌ای دلچسب از بازی‌های ویدیویی اهمیت دارد، کیفیت صدا هم مهم است. اسپیکرهای گلکسی اس ۲۰ صدایی رساتر و شفاف‌تر از هر موبایل دیگری تولید می‌کنند، خیلی ساده چون دو اسپیکر در دستگاه تعبیه شده. یکی از اسپیکرها در بالا و دیگری در لبه پایینی قرار گرفته و بنابراین امکان ندارد هنگام گیمینگ به صورت افقی، با دستان‌تان خروجی اسپیکر را مسدود کنید.

این اسپیکرها از دالبی اتموس و حالت گیمینگ آن نیز پشتیبانی می‌کنند که مزایایی مانند افزایش ولوم اصوات زیرتر (مانند صدای پای دشمنان) را با خود به همراه می‌آورد و در بازی‌هایی مانند پابجی موبایل و کال آو دیوتی موبایل به شما برتری می‌دهد.

مشخصات سخت‌افزاری دیوانه‌کننده

آخرین و مهم‌ترین چیزی که موبایل‌های خانواده گلکسی اس ۲۰ را دیوایس‌هایی محشر برای گیمینگ تبدیل می‌کند، مشخصات سخت‌افزاری سه موبایل است. یک مقایسه ساده (البته روی کاغذ) نشان می‌دهد که کهکشانی‌های جدید هم‌اکنون بهترین موبایل‌های بازار هستند و آیفون ۱۱ پرو مکس را نیز کنار می‌زنند. بنابراین مهم نیست دنبال تجربه چه بازی‌هایی باشید.

تمام موبایل‌های جدید سامسونگ همراه با چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ از راه می‌رسند و باتری‌هایی شدیدا پرظرفیت دارند که به لطف قابلیت Super Fast Charging در کمتر از یک ساعت شارژ می‌شوند. مشخصات کامل‌تر این سه موبایل را می‌توانید در جدول پایین نیز مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد