گوشی ردمی A3؛ یک انتخاب اقتصادی با طراحی جذاب

گوشی ردمی A3؛ یک انتخاب اقتصادی با طراحی جذاب

گوشی ردمی A3

گوشی ردمی A3 یکی از جدیدترین محصولات شرکت شیائومی است که در تاریخ ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) در بازار هند رونمایی شد. این گوشی یک مدل ارزان قیمت است که با ویژگی‌هایی نظیر نمایشگر ۹۰ هرتزی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و دوربین دایره‌ای شکل جلب توجه می‌کند. در این مقاله به بررسی مشخصات فنی و طراحی این گوشی می‌پردازیم و آن را با رقبایی نظیر ردمی A2، ردمی ۹ و ردمی نوت ۹ مقایسه می‌کنیم.

مشخصات فنی

گوشی ردمی A3 دارای صفحه نمایش ۶٫۷۱ اینچی از نوع LCD با رزولوشن +HD و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز است. این نمایشگر از حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت و نسبت تصویر به بدنه ۸۲٫۵ درصد پشتیبانی می‌کند. در بالای نمایشگر یک قطره آبی وجود دارد که دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی را در خود جای داده است.

گوشی ردمی A3 از تراشه مدیاتک Helio G36 بهره می‌برد که یک تراشه هشت هسته‌ای با فرکانس ۲٫۳ گیگاهرتز است. این تراشه با ۴ گیگابایت حافظه رم و ۴ گیگابایت حافظه رم مجازی و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی eMMC 5.1 همراه شده است. همچنین از کارت حافظه microSD تا ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت پشتیبانی می‌کند.

گوشی ردمی A3 دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژ سریع ۱۰ وات از طریق پورت Micro-USB پشتیبانی می‌کند. این گوشی از اینترنت ۴G، بلوتوث ۵٫۰، Wi-Fi ۸۰۲٫۱۱ b/g/n، GPS، رادیو FM و جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا پشتیبانی می‌کند. این گوشی همچنین دارای سنسورهای شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، روشنایی و اثرانگشت در پشت بدنه است.

گوشی ردمی A3 با سیستم عامل اندروید ۱۳ گو و رابط کاربری MIUI ۱۲٫۵ عرضه شده است. این گوشی در سه رنگ مشکی، آبی و سبز جنگلی به بازار عرضه می‌شود. ابعاد این گوشی ۹٫۰۹ در ۱۶۴٫۹ در ۷۶٫۷۵ میلی‌متر و وزن آن ۱۹۲ گرم است.

طراحی

گوشی ردمی A3 یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های اقتصادی شیائومی است که از طراحی جدیدی برخوردار است. این گوشی دارای یک پنل پشتی پلاستیکی با الگوی مات است که از لغزش و اثر انگشت جلوگیری می‌کند. در مرکز پنل پشتی یک ماژول دوربین دایره‌ای شکل قرار دارد که به‌نظر از گوشی پرچمدار آتی شیائومی یعنی شیائومی ۱۴ اولترا الهام گرفته است. این ماژول سه دوربین را در خود جای داده است که دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی هستند. در کنار ماژول دوربین یک فلاش LED وجود دارد. در زیر ماژول دوربین نیز یک سنسور اثرانگشت قرار دارد که برای باز کردن قفل گوشی می‌توان از آن استفاده کرد.

در قسمت جلوی گوشی ردمی A3 یک نمایشگر ۶٫۷۱ اینچی با حاشیه‌های نسبتا کم وجود دارد. در بالای نمایشگر یک قطره آبی قرار دارد که دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی را در خود جای داده است. در پایین نمایشگر نیز یک حاشیه ضخیم‌تر از سه طرف دیگر وجود دارد که برای یک گوشی اقتصادی قابل قبول است.

در قسمت راست گوشی ردمی A3 دکمه‌های تنظیم صدا و روشن و خاموش کردن گوشی قرار دارند. در قسمت چپ گوشی یک سینی سیم‌کارت و کارت حافظه وجود دارد. در بالای گوشی یک جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا و یک میکروفون ثانویه قرار دارند. در پایین گوشی یک پورت Micro-USB، یک بلندگوی اصلی و یک میکروفون اصلی وجود دارند.

مقایسه با رقبا

گوشی ردمی A3 یک گوشی اقتصادی است که در بازار هند با قیمت ۱۰۹۹۹ روپیه (حدود ۵۰۰ هزار تومان) عرضه شده است. این گوشی با گوشی‌هایی نظیر ردمی A2، ردمی ۹ و ردمی نوت ۹ رقابت می‌کند که همگی در رده‌ی قیمتی مشابه قرار دارند. در این بخش به مقایسه این گوشی‌ها می‌پردازیم.

ردمی A2: این گوشی در سال ۲۰۲۱ عرضه شد و دارای نمایشگر ۶٫۵۳ اینچی LCD با رزولوشن FHD+ و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز است. این گوشی از تراشه مدیاتک Helio G80 بهره می‌برد که یک تراشه هشت هسته‌ای با فرکانس ۲ گیگاهرتز است. این گوشی با ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.1 همراه شده است. همچنین از کارت حافظه microSD تا ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت پشتیبانی می‌کند. این گوشی دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژ سریع ۱۸ وات از طریق پورت USB-C پشتیبانی می‌کند. این گوشی از اینترنت ۴G، بلوتوث ۵٫۰، Wi-Fi ۸۰۲٫۱۱ a/b/g/n/ac، GPS، رادیو FM و جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا پشتیبانی می‌کند. این گوشی همچنین دارای سنسورهای شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، روشنایی، قطب‌نما و اثرانگشت در پشت بدنه است. این گوشی با سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI ۱۲ عرضه شده است. این گوشی در سه رنگ مشکی، آبی و سفید به بازار عرضه می‌شود. ابعاد این گوشی ۹٫۱ در ۱۶۲٫۳ در ۷۷٫۳ میلی‌متر و وزن آن ۱۹۸ گرم است. قیمت این گوشی در بازار هند ۱۰۹۹۹ روپیه (حدود ۵۰۰ هزار تومان) است.

ردمی ۹: این گوشی در سال ۲۰۲۲ عرضه شد و دارای نمایشگر ۶٫۵۳ اینچی LCD با رزولوشن FHD+ و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز است. این گوشی از تراشه مدیاتک Helio G35 بهره می‌برد که یک تراشه هشت هسته‌ای با فرکانس ۲٫۳ گیگاهرتز است. این گوشی با ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی eMMC 5.1 همراه شده است. همچنین از کارت حافظه microSD تا ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت پشتیبانی می‌کند. این گوشی دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژ سریع ۱۰ وات از طریق پورت Micro-USB پشتیبانی می‌کند. این گوشی از اینترنت ۴G، بلوتوث ۵٫۰، Wi-Fi ۸۰۲٫۱۱ b/g/n، GPS، رادیو FM و جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا پشتیبانی می‌کند. این گوشی همچنین دارای سنسورهای شتاب‌سنج، مجاورت، روشنایی و اثرانگشت در پشت بدنه است. این گوشی با سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI ۱۳ عرضه شده است. این گوشی در سه رنگ مشکی، آبی و سبز به بازار عرضه می‌شود. ابعاد این گوشی ۹٫۰ در ۱۶۴٫۹ در ۷۷ میلی‌متر و وزن آن ۱۹۴ گرم است. قیمت این گوشی در بازار هند ۹۹۹۹ روپیه (حدود ۴۵۰ هزار تومان) است.

ردمی نوت ۹: این گوشی در سال ۲۰۲۱ عرضه شد و دارای نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی LCD با رزولوشن FHD+ و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز است. این گوشی از تراشه مدیاتک Helio G85 بهره می‌برد که یک تراشه هشت هسته‌ای با فرکانس ۲ گیگاهرتز است. این گوشی با ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.1 همراه شده است. همچنین از کارت حافظه microSD تا ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت پشتیبانی می‌کند. این گوشی دارای باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژ سریع ۲۲٫۵ وات از طریق پورت USB-C پشتیبانی می‌کند. این گوشی از اینترنت ۴G، بلوتوث ۵٫۰، Wi-Fi ۸۰۲٫۱۱ a/b/g/n/ac، GPS، رادیو FM، NFC و جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا پشتیبانی می‌کند. این گوشی همچنین دارای سنسورهای شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، روشنایی، قطب‌نما، فشارسنج و اثرانگشت در پشت بدنه است. این گوشی با سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI ۱۲ عرضه شده است. این گوشی در چهار رنگ مشکی، سفید، سبز و نارنجی به بازار عرضه می‌شود. ابعاد این گوشی ۸٫۹ در ۱۶۲٫۳ در ۷۷٫۲ میلی‌متر و وزن آن ۱۹۹ گرم است. قیمت این گوشی در بازار هند ۱۱۹۹۹ روپیه (حدود ۵۵۰ هزار تومان) است.

با توجه به مقایسه بالا، می‌توان گفت که گوشی ردمی A3 یک گوشی با قیمت مناسب و ویژگی‌های خوب است که می‌تواند رقیبی سخت برای گوشی‌های دیگر باشد. این گوشی از نمایشگر ۹۰ هرتزی، باتری بزرگ و طراحی جذاب برخوردار است که می‌تواند تجربه کاربری را افزایش دهد. این گوشی در برخی موارد نظیر تراشه، دوربین و شارژ سریع از رقبای خود عقب‌تر است، اما با توجه به قیمت پایین‌تر آن، این نقاط ضعف قابل چشم‌پوشی هستند. در نهایت، می‌توان گفت که گوشی ردمی A3 یک انتخاب اقتصادی با طراحی جذاب است که می‌تواند نیازهای کاربران را برآورده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد