نقد و بررسی Galaxy A20s؛ مناسب در قیمت، توانمند در عملکرد

نقد و بررسی Galaxy A20s؛ مناسب در قیمت، توانمند در عملکرد


!

 

Samsung Galaxy A20s یکی از مدل‌هایی است که سامسونگ در سال ۲۰۱۹ در سری جدید A20 معرفی کرد. سامسونگ به منظور رقابت با برندهای رقیب در سطح میان‌رده‌ها، پیشرفت‌هایی را گلکسی A20 اسگلکسی A20 اس را در مقایسه با نسخه قبلی به ارمغان آورد. با این پیشرفت‌ها، Galaxy A20s از نظر ظاهری جذاب‌تر به نظر می‌رسد و البته برچسب قیمتی مناسبی دارد که آن را برای خرید گوشی سامسونگ به گزینه مناسبی تبدیل می‌کند. مطابق با سلیقه خود، رنگ مورد علاقه‌تان می‌توانید از انواع مشکی، سبز و قرمز را انتخاب کنید.

ظاهر وصفحه نمایش:

از لحاظ ظاهری گلکسی A20s تفاوت چندانی با گلکسی A20گلکسی A20 که برای اولین بار در اواسط سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شده ندارد و این گوشی هوشمند هم طراحی صفحه نمایش Infinity-V را دارد.صفحه نمایش این گوشی با پنل PLS-TFT دارای طول ۶٫۵ اینچ با وضوح HD + 1560 x 720 پیکسل است. صفحه نمایش همچنین تصاویری با رنگ‌های طبیعی و جزئیات روشن تولید می‌کند و از زاویه دید عالی نیز برخوردار است. در واقع صفحه نمایش Super AMOLED نیست، اما قادر به رقابت با صفحه‌های IPS است که اغلب در گوشی‌های هوشمند این کلاس استفاده می‌شوند.
با برگرداندن به گوشی گلکسی A20گوشی گلکسی A20، بدنه یکپارچه براقی را خواهید دید که جلوه‌ای لوکس دارد زیرا به نظر می‌رسد که از شیشه ساخته شده با اینکه در واقع جنس پلاستیکی دارد. در بالای آرم سامسونگ، یک حسگر اثر انگشت وجود دارد که می‌تواند کاربردی‌تر از رمزهای عبور باشد. البته این گوشی هوشمند همچنین مجهز به فناوری تشخیص چهره است به گونه‌ای که می‌توان قفل صفحه گوشی هوشمند را با استفاده از تشخیص چهره باز کرد.

دوربین:

اگر توجه زیادی داشته باشید، در قسمت پشتی این گوشی هوشمند می‌توانید تفاوت گلکسی A20 و گلکسی A20s را مشاهده کنید زیرا این بار برای دوربین عقب سه لنز وجود دارد. دلیلش این است که یکی از بخش‌های اصلی که سامسونگ در گلکسی A20sگلکسی A20s ارتقاء داده است، بخش عکاسی است. گلکسی A20 برخلاف مدل قبلی خود که تنها دارای دو دوربین عقب است، دارای سه دوربین عقب است که شامل یک لنز اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، لنز تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی و لنز ۸ مگاپیکسلی اولترا واید است. این ترکیب دوربین ای ۲۰ اس اجازه می‌دهد تا عکس‌هایی با افکت بوکه فوراً و عکس‌هایی با ۱۲۰ درجه زاویه دید تولید کند. علاوه بر این، دوربین این تلفن هوشمند می تواند عکس‌هایی با افکت بوکه را فوراً از طریق ویژگی پرچمدار Live Focus خود تولید کند. به این ترتیب، گلکسی A20 در صورت نیاز برای ثبت لحظات مهم، قابل اطمینانتر می‌شود، زیرا می‌توان در شرایط مختلفی از آن استفاده کرد، خواه برای عکس‌های گروهی، مناظر، عکس هنری و…. .
این گوش هوشمند همچنین به دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مجهز است، برای اینکه خودتان عملکرد دوربین این گوشی را ببینید در ادامه نمونه‌هایی از عکس‌های گرفته شده با استفاده از دوربین گلکسی A20 سامسونگ آورده شده است.

نکته: همان طور که می‌دانید بیشترین تنوع در مدل‌های گوشی سامسونگ سری a در دوربین‌هاست. در واقع این شرکت از کاربرد دوربین‌های متفاوت به عنوان وجه تمایز این مدل‌ها بهره برده است، اما این امر ممکن است شما را دوچار سردرگمی کند که کدام مدل دوربین بهتری دارد. از آنجایی که تنها اندازه مگاپیکسل نیست که بر‌کیفیت عکس‌های ثبت شده تأثیر می‌گذارد باید به موارد دیگر نیز توجه داشت. در مقاله کدام گوشی سامسونگ سری A دوربین بهتری دارد؟ ما به تفاوت‌ها و شباهت‌های این مدل‌ها اشاره کرده و آنها را از نظر نوع ماژول بکار رفته تفکیک  کرده‌ایم، از‌این‌رو می‌تواند در انتخاب بهترین مدل کمک کننده باشد.

سخت افزار:

نه تنها در مورد دوربین، گلکسی A20 اس از نظر سخت افزاری پیشرفت خاصی داشته است. چیپست Qualcomm Snapdragon 450 به عنوان پردازنده این گوشی انتخاب شده تا بتواند انواع نیازهای کاربردی امروز را برطرف کند. برای این گوشی دو نسخه با  ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در نظر گرفته شده است.
در واقع Galaxy A20s به اندازه سری Snapdragon 600 که اغلب مورد استفاده گوشی‌های هوشمند میان‌رده است، چیپست قدرتمندی ندارد. با این وجود، این مدل در پشتیبانی از فعالیت‌های روزمره بسیار روان است. علاوه بر این ای ۲۰ اس جدیدترین OneUI را اجرا می‌کند. یکی از آنها حالت Night است که بیشتر رنگ صفحه نمایش را به یک رنگ تیره تغییر می‌دهد تا چشم‌ها راحت‌تر باشد. همچنین از دو سیم کارت و یک microSD تا ظرفیت ۵۱۲ GB پشتیبانی کنید. متأسفانه  ویژگی NFC را ارائه نمی‌دهد.با این مشخصات، Galaxy A20s توانست در بنچمارک آنتوتو به امتیاز ۸۷۲۲۶ امتیاز برسد، این رقم در مقایسه با Redmi 7A کاملاً قابل تحمل و نسبتاً رقابتی است و نمرات آنها تفاوت چندانی با هم ندارند.
نمی‌توان گفت عملکرد گلکسی A20‌های سامسونگ یک پیشرفت اساسی داشته، به خصوص اگر شما یک کاربر هستید که واقعاً قصد استفاده از آن را برای انجام بازی‌ دارید. اما مواردی وجود دارد که از لحاظ عملکرد کاملاً جالب است. با استفاده از HFR Mode کیفیت گرافیکی HD در هنگام بازی فعال می‌شود. به لطف این حالت حرکت انیمیشن هر شخصیت در بازی یکنواخت‌تر می‌شود. برای بازی‌های سنگین‌تر مانند Call of Duty Mobile یا PUBG Mobile، این تلفن هوشمند قادر به اجرای آن بر روی گرافیک‌های متوسط است. بنابراین ، می توانم بگویم که Galaxy A20s هنوز هم به اندازه کافی توانمندست که برای انجام بازی‌ها مورد استفاده قرار گیرد اما نه برای گیمیرهای حرفه‌ای.

باتری:

 هنگام بازی یا در میانه فعالیت‌های روزانه نیازی نیست گوشی را به شارژ بزنید زیرا Galaxy A20s دقیقاً مانند نسخه قبلی خود به یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است. با چنین ظرفیت باتری، تا یک روز کامل و برای نیازهای رومزه دوام دارد. حتی هنگامی که با استفاده از PCMark برای Android با سطح روشنایی۵۰٪ ،صفحه نمایش آزمایش شده‌، این گوشی هوشمند می‌تواند ۱۱ ساعت ۳۴ دقیقه روشن بماند. باتری با شارژ سریع ۱۵ واتی از طریق درگاه USB-C شارژ می‌شود.

نتیجه:

با نگاهی به هر آنچه را که از لحاظ امکانات برخوردارست می‌توانم بگویم که سامسونگ گلکسی ای ۲۰ اس در حال حاضر برای نیازهای کاربران به طور کلی بسیار مناسب است. با قیمت نسبتاً مقرون به صرف ، می‌توانید گوشی هوشمندی را تهیه کنید که به اندازه کافی قابل اعتماد باشد تا در زندگی روزمره مورد استفاده قرار گیرد. رقابت میان رده تلفن های هوشمند با وجود محصولات Redmi به طور فزاینده ای شدید است. برای رقابت با این محصولات، سامسونگ ناگزیر است دستگاه‌هایی را معرفی و راه اندازی کند که از ارزش بالایی برخوردار باشند و با قیمت‌های مناسب‌تری ارائه شود.

نقاط قوت:

عملکرد عالی برای کارهای عادی و روزمره

عمر طولانی باتری

دوربین کاملاً قابل اطمینان

نقاط ضعف:

طراحی نسبتاً خسته کننده است.

صفحه نمایش AMOLED نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد